Obecnie zarządzanie firmą znacznie częściej wymaga od właściciela zlecenia niektórych obowiązków innym realizatorom. Może mieć to związek zarówno z zagadnieniami bieżącymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Raporty roczne budzą strach dla licznych firm. Prócz tego nie każda placówka zatrudnia na tyle wykwalifikowanych członków administracji, by w sposób profesjonalny taki raport poddać analizie. Z tego powodu znacznie częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej kwestii. Cieszące się renomą agencje reklamowe nie tylko traktują każdego zleceniodawcę w sposób indywidualny, ale także każdy plan działania tworzą od podstaw. Tak właśnie dzieje się w przypadku sprawozdań rocznych z funkcjonowania określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem wyjątkowych cech danego podmiotu. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę także cel konstruowania takiego raportu, jego zastosowanie praktyczne. Podczas powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo ważne są także regularne narady z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport przedstawia treści zarówno liczbowe jak i innego rodzaju w profesjonalny, a jednocześnie fachowy graficznie sposób. Różnego rodzaju badania otoczenia rynkowego są równocześnie przygotowywane przez ekspertów z dziedziny marketingu. publikacje okolicznościowe. Można więc konstruktywnie wykorzystać je w dalszych posunięciach firmy, tak w aspekcie finansowym, jak i strategii ogólnych.